the end - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu the end - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu

the end

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Wieneke

11 Mei 2014 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Hallo allemaal!

Het moment is daar.... Dit is ons laatste reisverslag..! Ongelooflijk hoe snel de afgelopen zeven maanden voorbij zijn gevlogen.

We hebben de Tongariro crossing nog een keer gelopen. Na dagen met regen hadden we gelukkig "mooi" weer. Het was enorm bewolkt maar de regen bleef weg! Dat was erg fijn. Wel gaaf om te zien hoe anders het landschap was vergeleken met vorige keer. Jeroen heeft dit keer wel mount Doom opgelopen. Een pittige extra paar kilometer! Maar wel een heel mooi uitzicht in de krater!
Na een nachtje Auckland was t tijd om naar het noorden te trekken. Weer met de bus. Maar dit keer met een kleintje. In Whangarei hebben we een paar leuke wandelingen gemaakt. Gelukkig is het slechte weer omgedraaid. Na 1 nachtje met hevige regen en windstoten van 150 km/h klaarde het op!
We zijn naar een flinke waterval in de buurt gestapt. En we hebben 1 van de Abbey Caves verkent. Deze grotten liggen midden in het prachtige landschap en zijn gratis. Het is alleen even zoeken... We hebben ook een stukje door een Kauri bos gelopen. Enorme bomen die makkelijk 1000 jaar oud kunnen worden en kaarsrecht de lucht in gaan. Dit zijn de grootste bomen ter wereld. Helaas is, sinds de Europeanen New Zeeland hebben ontdekt, 98 procent van de bomen gekapt.
De laatste dag Whangarei hebben we doorgebracht op zee. Bij 1 van de top 10 mooiste duikplekken van de wereld. De Poor Knight Islands! Het zicht was super! Zeker 25 meter! Overal om ons heen gekleurde vissen, stingrays, kelpbossen, zeegrotten. Was echt super vet!
Paihia (Bay of Islands) is de plek voor een vakantie in je vakantie. Een mooi rustig dorpje aan een baai vol met eilandjes en prachtig blauw water! We hebben hier nog een paar heerlijke dagen gehad voordat we terug moesten naar het drukke Auckland.
In Auckland zelf was t aftellen totdat we in het vliegtuig konden stappen. We hebben nog wel een beetje rondgelopen. En 1 van de 50 vulkanen waar de stad op is gebouwd bedwongen. Maar daarna was het toch echt tijd om de andere kant van de wereld uit te zwaaien.

Na een lange vlucht hebben we 16 uur cultuur gesnoven in Taipei! En we vonden het onverwacht heel erg tof! Het begon al met een douche met 25 knopjes en standen enz. Geen flauw idee wat wat was. Met koud water als gevolg. Na een busrit van een uur kwamen we aan bij Taipei 101. Het op 1 na hoogste gebouw ter wereld. Het uitzicht van bovenaf was indrukwekkend! Net als het aantal mensen was ze in de bovenste verdieping gepropt krijgen. Gelukkig konden we over iedereen heen kijken. In de middag hebben we de stad verder verkent. We zijn langs een paar tempels gegaan en we hebben over het imposante terrein van een herdenkingsplaats gelopen. Natuurlijk mocht de Taiwanese supermarkt niet ontbreken (ze hebben gewoon Lays chips en cola) en een avondmarkt. Onze magen waren niet helemaal opgewassen tegen de verschillende geuren van bijvoorbeeld inktvis op een stokje en nog veel meer vreemde dingen. Daarna was het terug naar het vliegveld voor de volgende 16 uur in de lucht.

We zijn woensdag 30 april in een heel raar land aangekomen! Om te beginnen rijd iedereen al aan de verkeerde kant van de weg... Maar iedereen lijkt ook nog eens enorm veel haast te hebben. Niet alleen op de weg hoor. Bij de supermarkt vraagt men niet eens hoe het met je gaat als je afrekent. En ze hebben vreemde munten met 2 kleuren. Dus als je je even staat te puzzelen met de verschillende muntjes kijkt heel de rij al boos. Ik hoop dat t niet went... En dat we onze relaxte mindset nog lang vast kunnen houden.
Na een weekendje apart, wat heeeeel raar was na zo'n lange tijd bij elkaar, is het normale leven weer begonnen. Jeroen is alweer aan het werk. Wieneke is hard op zoek naar een baan en ook de speurtocht naar een eigen woonruimte is gestart.
In de vrije uurtjes zijn we druk bezig met duizenden foto's uitzoeken.. We willen een mooi fotoboek maken! Dat wordt een hoop werk!
We zeggen tegen iedereen voor de grap dat we alweer heimwee hebben. Voor een deel is dat ook echt waar! We hebben enorm veel geluk gehad dat we dit avontuur hebben meegemaakt! En het volgende avontuur staat alweer voor de deur... Eigen plekje, leuke baan, vastigheid... Super spannend allemaal! Maar we kijken alweer uit naar onze volgende lange reis. Als we 65 zijn ofzo!
Voor iedereen die nog zijn of haar twijfels heeft over reizen... Doen!!!!! Het wordt de ervaring van je leven! En wees niet bang dat je de enige bent.. We zijn van 18 en net van de middelbare school tot 75+ in de camper tegen gekomen! En iedereen had een geweldige tijd!

Dank jullie wel voor het volgen en alle leuke reacties!!!!

• 11 Mei 2014 - 12:35

Milly:

Heeeeeey vrouwke en Jeroen

Heel leuk te lezen dat jullie het zo goed hebben en gehad en erg fijn dat jullie weer veilig en wel terug zijn.
    En jaaa..nu alles weer als vanouds (hahaha) Ik wens jullie veel succes bij het vinden van een leuke job en een eigen nestje .

Liefs Milly

• 11 Mei 2014 - 17:42

Anja En Arnold:

Heerlijk dat jullie weer thuis zijn. Wij genieten ervan om alle foto's en filmpjes te kijken. Succes met de toekomst. Een hele omschakeling, maar zo'n mooie ervaring neemt niemand jullie meer af.
    Heel veel liefs van ons.

• 11 Mei 2014 - 19:49

Oma & Opa De Laat:

Fijn dat jullie weer thuis zijn, sukses met werk en een huisje zoeken, en veel geluk voor de toekomst.
    Nu zien we jullie weer bijna elke dag, daar zijn we ook blij om en genieten van verhalen en fotos.
    sukses met alles ,Liefs Oma & Opa de Laat.