we weten geen leuke titel ;-( - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu we weten geen leuke titel ;-( - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu

we weten geen leuke titel ;-(

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Wieneke

07 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Hallo allemaal!

Alweer het 4e reisverslag! We zijn nog maar net een maand weg..! Er gebeurd hier zoveel!

Na het zwemmen met de zeeschildpadden hebben we de spullen ingepakt. Volgende bestemming: Whitsunday Islands. Tussendoor hebben we een korte stop gemaakt in Rockhampton en hebben we geslapen bovenop de Blackdown Tableland Mountains. Al rond 5 uur de volgende ochtend koers gezet richting Airlie Beach! Een safari opzich! Heel veel kangoeroes langs de weg! Levende dit keer:-) En een paar emu's met jonkies! Was cool!

In Airlie Beach hebben we een mooie camping net buiten het dorp opgezocht. Op een half uurtje van de hoofdstraat, het strand en de prachtige openbare lagoon. Een Amerikaans stel had ons de tip gegeven om een paar nachten op 1 van de Whitsunday Islands te kamperen. Gelukkig hebben we naar dit advies geluisterd! We hebben een paar heerlijk rustige dagen gehad op het Whitsunday Island (de grootste van allemaal, verrassing) en sliepen ook nog eens helemaal alleen op "ons" Dugong Beach! De verjaardag van Wieneke hebben we hier ook gevierd! Samen met een paar zeeschildpadden, lizzards en walibi's! De zandtaart versierd met schelpen was niet te eten!!! Maar wel mooi :-) dank jullie wel voor de felicitaties!!
Eenmaal terug in Airlie Beach begon mijn duikcursus! Eerst 2 dagen in en om het zwembad met theorie en 4 duiken om vaardigheden te oefenen. Dag 3 en 4 heb ik op de boot doorgebracht tussen de eilanden om nog eens 4 duiken in de oceaan te maken tussen het koraal en de vissen! Na op 15 meter diepte mijn masker af te hebben gezet en weer terug op kreeg ik een hand!! Ik ben nu officieel een Padi Open Water Scuba Diver! Wieneke is dag 3 ook mee geweest op de boot om 2 duiken te maken. Tijdens duik 1 zijn de vaardigheden een beetje opgefrist. Om vervolgens ook nog 1 1/2 duik te maken tussen het prachtige koraal!
Tijdens mijn cursus dagen heeft Wieneke van de zon genoten aan de lagoon! Ze is nu veel bruinerderder dan ik!
We hebben ook nog een schilderij besteld als aandenken aan onze reis! Deze wordt speciaal voor ons geschilderd door een aboriginal van de Kullali tribe! Wordt echt geweldig! Hopen we! Want we zien het schilderij waarschijnlijk pas als we thuis komen:-)

Op dit moment zijn we op Magnetic Island! Net buiten Townsville (waar we eerst 2 dagen zijn geweest) Magnetic Island is wederom een tip van het Amerikaanse koppel. Het is een mooi klein toeristisch eiland. Mooie stranden, mooie wandelingen, vriendelijke mensen, goede voorzieningen. Maar dat maakt allemaal niks uit... Je kan hier koala's vast houden! Daarom zijn we hier!

Het eiland is eigenlijk de grote Australië Zoo! Maar dan iets minder commercieel. Zo hoef je geen 25 dollar te betalen voor een foto met koala. En nog eens 25 om een Krok vast te houden + 25 voor de slag. Hier zit alles gewoon bij de camping! Okee, het was niet helemaal gratis, maar we hebben een 8 jarige zoutwater krokodil vast gehouden! Gezoend met een kaketoe. Grote slang om ons nek. Hagedis boven op ons hoofd. Schildpad geaaid. En met een koala geknuffeld! Die zijn echt zo lief! Kijken precies hetzelfde als Push in Boots van Shrek! Je wil ze het liefst allemaal mee naar huis nemen!
Wat misschien nog wel gaver was, was de wilde koala die we 's middags tijdens een wandeling tegen kwamen! Echt tof! Owja, de dag ervoor hebben we ook nog wilde rots walibi's gevoerd! Was ook leuk! Er gebeurd hier echt zo veel!!!

Onze volgende doel is om naar Cookstown te rijden. Een stukje ten noorden van Cairns. Met uiteraard nog een paar tussenstops onderweg. Daarna gaan we weer rustig aan de 3000 kilometer lange terugreis naar Sydney beginnen!

We hebben al een paar keer geprobeerd foto's te uploaden via de waarbenjij.nu maar dat gaat niet helemaal zoals het hoort. Daarom knallen we zo nu en dan een paar foto's op Facebook.. Sorry Bas en Anoes.

We hopen dat zwarte piet zwart blijft, de kerstman dik en de elfjes klein!

Groetjes Jeroen en Wieneke

• 07 November 2013 - 08:58

Cora:

Hoi Jeroen en Wieneke, wederom een leuk verslag en wat veel al gedaan joh! Toffe foto's op fb.
    Ik kijk alweer uit naar jullie volgende foto's en verslag. Groetjes André en Cora

• 07 November 2013 - 13:36

Oma & Opa De Laat:

Wat leuk om jullie verslag steeds te lezen zo blijven we steeds op de hoogte met alles.
    Geniet samen van alle leuke dingen, we kijken uit naar de volgende keer.
    Veel liefs uit het koude natte Nuenen. Opa & Oma

• 07 November 2013 - 15:30

Bas:

super stoere ervaringen! alleen jammer dat je foto's op FB plempt. zo hebben we er nog niets aan. kun je ze niet mailen!??!:P:P

keep on going en denk vooral niet te veel aan ons want aan je verhalen te lezen is het daar heeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuulllllllllllllllll veeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuullllllll beter dan hier:D

• 07 November 2013 - 16:03

Perry En Annette:

Hallo Jeroen en Wieneke,
    Wat een beestenboel daar bij jullie Indrukwekkend wie kan nou zeggen dat je je verjaardag gevierd hebt met de zeeschilpadden en dat je een koalabeer en weet ik wat allemaal voor beesten hebt vastgehouden.hier bij ons voorlopig alleen maar veel vogelpoep van onze nieuwe auto schrapen. en het is ook nog eens rotweer dus blijf voorlopig nog maar lekker daar en geniet ervan.
    veel liefs Perry en Annette

• 08 November 2013 - 08:12

Josje:

Hoi Wieneke en Jeroen,

Leuk om jullie zo te blijven volgen! Volgens mij hebben jullie het super! De foto's zagen er ook goed uit. Veel plezier nog!

Liefs josje

• 08 November 2013 - 14:29

Sil:

Lekker blijven genieten samen...
    Dat lukt jullie al aardig zo te leven.
    Gaaf dat jullie dit samen mee aan het maken zijn.

Heel leuk
    Groetjes Sil,mart en jordy

• 08 November 2013 - 14:30

Sil:

Zo te leven,, moet zijn zo te lezen,, tja het blijft moeilijk hoor

• 08 November 2013 - 23:21

Rik:

Hallo jullie twee daaronder! wat een prachtige ervaringen. Geniet ervan en kijk rond Cairns uit voor Casuaries. Net zukke grote kippen als Emoes maar soms wat agressiever.

Geniet ervan.

• 10 November 2013 - 09:14

Hetty Bastiaans:

Hallo Wieneke en Jeroen,

Het ziet er allemaal prachtig uit ! Geniet geniet er lekker van samen.

Groetjes vanuit het koude natte Bels