Terug naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu Terug naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu

Terug naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Wieneke

31 December 2013 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!

Ons reisverslag van Airlie tot Sydney! Met weer veel mooie plekken er tussen in.
Tijdens het laatste verslag waren we in Airlie Beach. Deze plek hadden we op de heenweg al uitgebreid bezocht. Op de terugweg hebben we dan ook voornamelijk gezwommen in de lagoon samen met 3000 schoolies. Schoolies zijn de kinderen die net de middelbare school hebben afgemaakt en dus eerder vakantie hebben dan de rest. Dit wordt gevierd in grote groepen met een hoop geschreeuw en gezuip. Echt rustig was het dus niet. We waren wel blij dat we niet aan de goldcoast zaten. Daar waren er 20.000. Elke dag was de chaos daar op het nieuws te zien. Mis je niets aan...

Na Airlie beach zijn we in 2 dagen naar Noosa geknald. In Noosa was het eindelijk tijd om de Everglades te verkennen in de kano. 's Ochtends zijn we met de boot naar het begin van de Everglades gebracht. Vanuit hier zijn we met Kano op onderzoek uit gegaan. De kanotocht naar de camping was al super mooi! Alleen jammer dat 2 boten van de groep de verkeerde kant op gingen. Dit koste een paar uur. Dag 2 zijn we samen op pad gegaan. We zijn naar een enorme zandduin gevaren. Vanaf de stijger was het nog een wandeling van anderhalf uur de 200 meter hoge zandduin op. Met een prachtig uitzicht over het natuurgebied!
Op dag 3 moesten we alweer vroeg in de kano stappen om op tijd bij het beginpunt te zijn. Anders miste we de boot. Onderweg was het wederom super mooi. Het inktzwarte water (komt door de eucalyptusolie) was net een spiegel. Leverde mooie plaatjes op! Gelukkig haalde we de boot! Het was een hele leuke tocht!
De rest van de dag rustig aan gedaan aan het strand. Heerlijk!

Onze volgende stop was bij de Glasshouse Mountains. Ook hier waren we al een keer geweest. Maar de klasse 5 wandelroute hadden we op de heenweg overgeslagen. Dit keer niet, wat een route!!! In europa zou je hier in een klimgordel en gezekerd aan touw omhoog gaan. De berg was 400 meter hoog en de bovenste 250 ging bijna recht omhoog. Eigenlijk was het te gevaarlijk. Maar eenmaal halverwege wilde we toch het uitzicht vanaf de top zien. Gelukkig zijn we heelhuids beneden aangekomen. Het was een hele gave wandeling/klim maar volgende keer passen we ervoor! 's Middags zijn we doorgereden naar Brisbane.
We hebben in Brisbane een paar nachten op een camping net buiten de binnenstad geslapen. 4 kilometer volgens de folder maar die kilometers zijn anders dan thuis.
De eerste dag besloten we toeristje te gaan spelen. In de regen... De Lonely Planet had gelijk. "When it rains, it Pours" We waren na een kwartier al helemaal doorweekt, ondanks de wandelschoenen en goede regenkleding. In de stad kwamen we al snel een bios tegen. Hunger Games 2 draaide! We hadden voor 10 euro 2 kaartjes en parkeergeld. BEAT THAT PATHE!!! Snel terug naar de camping gewandeld voor droge kleren en met de auto terug. Leuke film en een prima tijdverdrijf met dit weer!
De 2e dag was het gelukkig wel lekker weer. Dus toch nog de stad kunnen verkennen. Gewapend met kaart en camera hebben we een wandeling van 6 km gemaakt langs mooie parken en historische gebouwen. 1 van de musea was gratis. We snappen waarom! Was geen reet aan. De rest was wel super leuk!
Al met al een super leuke stad! Even indrukwekkend als Sydney maar heerlijk rustig!

Na Brisbane was het tijd om te surfen! Chillen! Zonnen! Uitrusten! Genieten! Vakantie houden! In Byron Bay! Beetje jammer dat Jeroen ziek was. Evengoed een hele leuke tijd gehad! We hebben met een goede deal een paar surfboards kunnen huren. We zijn nu bijna net zo goed als de profs! Alleen kunnen we nog niet zo heel goed staan :-)

De dagen erna zijn we langs de kust afgereisd naar Sydney. Eerst langs Coffs Harbour. Hier hebben we een kus gehad van dolfijnen en zeehonden. Ook hebben we kroketten en frikadellen gegeten bij de "Clog barn" Werd niet eens gerund door Nederlanders. Maar wel met nederlandse muziek, een klompenmakerij en een hele kleine madurodam.
Daarna Port Macquarie: Een wilde koala op de camping. En een koala hospital! Allemaal beestjes met bijvoorbeeld brandwonden of gebroken pootjes door een botsing met een auto. Heel goed dat ze daar worden opgevangen en goed verzorgt.
Port Stephans was een mooie plek waar we zijn wezen zand boarden. Een hoop hoge zandduinen waar we met ons bodyboard vanaf konden glijden. En weer koala's op de camping. 3 zelfs! Elke keer als we zo'n beestje zien zijn we in de wolken!
Newcastle hebben we ook nog even verkend. Ook hier hebben we een wandeling gemaakt door de stad. Een stuk minder indrukwekkend dan Brisbane maar een stuk leuker dan Rotterdam!
En toen kwamen we aan in Sydney! We kunnen bij de familie Schuurman logeren. Bekende van Jeroen vanuit Nederland! Het is super gezellig! We worden super goed verzorgt en hebben zelfs een echt bed! We hebben een openbaar vervoerspas gekocht waarmee we heel Sydney door konden reizen. Dit hebben we dus ook gedaan! Met elke dag een leuke wandeling! Een paar keer samen maar de familie gaat ook wel eens mee.

Morgen komt de rest erbij! We gaan nu ons plekje in het park veroveren zodat we vanavond het vuurwerk kunnen kijken!!! Fijne jaarwisseling allemaal!!!!!

• 31 December 2013 - 10:28

Arnold En Anja:

Wat een leuk verslag weer. Fijne jaarwisseling. Voor jullie en de Fam. Schuurman een heel mooi en gezond 2014. Dikke kus van ons.

• 31 December 2013 - 12:29

Cora:

Hoi Jeroen en Wieneke, heel veel plezier met het vuurwerk, de beste wensen voor het nieuwe jaar. Groetjes van ons allen..

• 31 December 2013 - 15:46

Martien En Ineke:

Hoi Jeroen en Wieneke, wij wensen jullie veel geluk en plezier in 2014.
    Daar in Australie is het al zover, wij moeten nog meer dan 9 uur wachten.
    Wij vonden het weer een erg leuk verslag wat jullie hebben gestuurd,
    en we hebben het met veel plezier weer gelezen.
    Volgende keer hopen we dat jullie schrijven over de jaarwisseling in Sydney.
    Veel plezier de komende tijd, liefs Martien en Ineke