Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu

Sydney deel 2

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Wieneke

01 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hoi! Sorry voor de onderbreking. GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!

We zijn net wakker! Het vuurwerk was echt spectaculair! Super mooi! Wel grappig dat het na het vuurwerk ook gewoon klaar is. Iedereen gaat naar huis. Rond 1 uur ging de brug zelfs weer open. Half 2 reden wij er over heen. Dus we lagen ook nog redelijk vroeg op bed!

Maar gister waren we tot de kerst gekomen met typen. Die hebben we dus ook in Sydney gevierd. 1e kerstdag was het de bedoeling om een na een heerlijk ontbijtje een wandeling te gaan maken. Jammer genoeg regende het. HEEL de dag. Net Nederland. In plaats van de wandeling zijn we op bezoek geweest bij vrienden van de familie schuurman. (Met deze mensen hebben we gister avond ook oud en nieuw gevierd) Verder hebben we eigenlijk bijzonder rustig aan gedaan deze dag. 's Avonds een kerstbbq zoals dat hoort in Australië en daarna met een filmpje op de bank.
2e kerstdag was het gelukkig weer helemaal opgeklaard! We zijn naar de start van de Sydney to Hobart zeilrace gaan kijken. We hadden een mooi plekje langs het water. Lekker pootje baden en bootjes kijken met de zon op ons hoofd. Zo hoopte we kerst te vieren! Gelukt dus!! De zeilrace ging om 1 uur van start en we hoorde dat de snelste boot krap 48 uur later in de hoofdstad van Tasmania aankwam!
In de middag zijn we op bezoek geweest bij de Australische mensen die we onze eerste nacht kamperen tegen waren gekomen. Ze gaven een feestje. Volgens het smsje werd het heel druk en was er veel te doen... Niet dus. We waren met een uurtje weer weg.. Evengoed wel leuk om ze weer even te zien en spreken. Terug bij de familie zijn we aan het kerstdiner begonnen. 5 kilo ham! Heel lekker maar we kregen het net niet helemaal op.. We hebben wel een hele leuke kerst gehad! En zijn enorm verwend hier!

Tussen kerst en oud en nieuw was het plan om een paar dagen naar de Blue Mountains te gaan. Zal vast niet zo druk zijn dachten we maar helaas dacht heel Sydney en India er zo over. En een deel van China... Het was super druk! Over het ritje van anderhalf uur deden we dubbel zo lang. En de wandeling naar de Wentworth Falls was file lopen... Het is wel een enorm mooi gebied!!! En de waterval was echt heel tof. We hadden heerlijk weer! Dus Jeroen heeft ook nog even onder de waterval door gerend. Na de waterval zijn we bij de Three Sisters gaan kijken. Een rotsformatie met 3 toppen vlak naast elkaar. Ook weer erg mooi. Maar enorm druk. We hebben dus besloten om s' avonds weer terug naar Sydney te rijden. We hebben het geluk dat we in februari nog een keer terug kunnen. Dus dat doen we! In de hoop dat het dan iets rustiger is.

De 28ste heeft de familie ons meegenomen op een wandeling door de stad en over de brug. Was leuk om daar zo op het gemakje overheen te wandelen en mooi van het uitzicht te kunnen genieten. Voor Jeroens verjaardag werden we ook nog mee uit eten genomen bij een heerlijk Thais restaurant. Dat vonden we erg lief.

De 29ste was het dan zover. Eindelijk mijn verjaardag vieren in Sydney. En het mooie van hier zijn is dat je 10 uur langer felicitaties krijgt. Ik was dus 34 uur jarig! Super leuk! Dank jullie wel voor alle felicitaties! Tijdens mijn verjaardag mocht ik kiezen wat ik wilde eten!!! En we hebben lekker gezwommen in de zon!

De 30ste stond de auto in het middelpunt van de belangstelling. We moesten de registratie verlengen en we waren bang dat dit een moeilijke kwestie zou worden. Bij de RTA werden we dit keer gelukkig wel goed geholpen. Met een keuring en een verzekering was het geregeld. Helaas moest er wel een nieuwe uitlaat onder de auto. Maar hij is nu weer heerlijk stil.

Tijdens oud jaars dag hebben we gekookt en gebakken. Allemaal hapjes voor de picknick in het park. Wij hebben broodjes gemaakt en wraps. De schuurmannen waren druk in de weer met de oliebollen, appelflappen en snoep/chocolade taart. Halverwege ons waarbenjij.nu verhaal zijn we vertrokken richting het park. We hadden een plek met super mooi uitzicht op de brug. En het was niet zo heel druk. Wat ook wel fijn was. Rond 5 uur lagen de kleedjes op het gras en begon het eten en feesten. Voor de kleine kinderen was er om 9 uur een kindervuurwerk. Hiervan waren we al onder de indruk. Maar achteraf stelde het niks voor. Rond half elf waren er nog een paar knallen. En om 12 uur barste het vuurwerk echt los. Vanaf 4 pontons op de rivier werd vuurwerk afgestoken. Vanaf de brug werd het meeste vuurwerk afgestoken. Heel de brug stond vol met boulderkarretjes stampvol met vuurwerk. Dit was het middelpunt van de show en het zag er echt geweldig uit!

We gaan zometeen nog even een nieuwjaarsduik doen! Moet wel lukken met deze temperatuur!
De 3e gaan we weer op pad. We hebben nog een hoop te bekijken. We gaan langs de oostkust naar Melbourne toe!

Nogmaals een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal! Sterkte met de goede voornemens!!!

• 01 Januari 2014 - 14:44

Arthur:

Fijn om jullie reisverslag weer te hebben mogen lezen. Wat een fantastische ervaringen weer. Behalve de kapotte uitlaat en de drukte. Ook voor jullie een heel goed 2014. Hgr. Arthur

• 01 Januari 2014 - 21:57

Oma & Opa De Laat:

Wieneke & Jeroen , wat leuk jullie reisverslag. We zijn nu weer helemaal op de hoogte kei leuk.
    Wij hadden een rustige jaar wisseling. Het gaat hier steeds beter. veel plezier geniet samen
    tot de volgende keer. Veel liefs Opa & Oma de Laat. HOUDOE X X X X

• 05 Januari 2014 - 12:22

Perry En Annette:

Lieve Jeroen en Wieneke

Wij wensen jullie een supergelukkig enliefdevol nieuwjaar. We hebben weer genoten van jullie reisverslag.
    geweldig om het spectaculaire vuurwerk in Sydney mee te mogen maken. w
    Wij hadden ook een beetje vuurwerk maar dat stelde niets voor knalde wel hard.
    veel liefs Perry en Annette

• 11 Januari 2014 - 22:09

Milly:

Heeeey Jeroen en Wieneke,
    allereerst mijn verlate nieuwjaarswens, beter laat als nooit en beslist niet minder gemeend !!
    EEN HÉÉL GEZOND, GOED EN GELUKKIG 2014.
    Leuk om het verslag weer gelezen te hebben en wens jullie nog een hele fijne en gezellige voortzetting.
    Liefs en groetjes van Milly ( en gevolg)