Wildlife! - Reisverslag uit Iveragh, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu Wildlife! - Reisverslag uit Iveragh, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu

Wildlife!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Wieneke

22 Oktober 2013 | Australië, Iveragh

Hallo allemaal:-)

De auto doet het nog!!! Crickey! We zijn er zo blij mee.
Sinds het laatste verslag zijn we een flink stuk naar het noorden verhuisd. Onze eerste stop was Byron Bay! Een super relaxed surfdorpje met heel veel, heel mooi strand en een minstens net zo mooi natuurgebied op het meest oostelijke puntje van Australië! We hadden een prima camping vlak buiten het dorpje waarvandaan we te voet overal heen konden. We hebben een surfplank gehuurd. En we hebben allebei gestaan:-) Bij de vuurtoren hebben we onze eerste dolfijnen gespot! Dat maakte dat de regen van die ochtend niet erg was!
Na 3 dagen Byron zijn we de NSW / QLD grens over gegaan. Langs Brisbane en door naar Beerwah. Een klein, saai, uitgestorven, aftands dorpje. Maar wel vlakbij de Glass House Mountains en de Australia Zoo! De Glass House Mountains bestaan uit 8 heuvels. Op de top van de middelste heb je een 360 graden uitzicht over het hele gebied! De Nederlandse moeder en dochter die we op de top tegen kwamen vonden het ook erg mooi!
De Zoo was ook erg tof! Bij binnenkomst al meteen een paar verzorgers met een koala, alligator, slag en papegaai op de armen! Mocht je aaien. En mee op de foto! In de dierentuin zelf kon je tussen de kangoeroes en koala's rondlopen als bij ons tussen de geiten in de kinderboerderij. Daarnaast lopen de hagedissen die bij ons in een terrarium zouden zitten gewoon voor je uit over straat. Best schrikken als je naar de grote krokodillen staat te kijken en er rent ineens zo'n hagedis van 80cm tussen je benen door! We hebben ook de krokodillenshow (ala Steve Erwin) CRICKEY!! gezien. En een hele toffe show met tijgers! De interactie tussen dieren en bezoekers is wel erg leuk!

De volgende stop was de "roundabout capital of the world" Noosa. Om duizelig van te worden. Onderweg hebben we een wandeling gemaakt door een stukje regenwoud. En onze eerste slag gezien! Midden op het pad. Zwarte rug. Gele buik. Meter lang. Iemand enig idee welke dat is? In Noosa hebben we een heerlijk dagje aan het strand gehad! Mooie plek! Ook weer:-) maar we hebben besloten om snel door te gaan naar Hervey Bay voordat het Humpback Whale seizoen is afgelopen!
We zijn wel echt blij dat we zo lang blijven! Nu zijn we vooral aan het reizen! Alles gaat enorm snel! Op de terugweg willen we wat meer vakantie houden! De actieve toerist uithangen kost veel energie! En om 5 uur 's ochtends de brandende zon op de tent maakt dat uitslapen er niet bij is.. Klaag klaag:-)

Ondertussen zijn we in Agnes Water en Town of 1770. 2 dorpjes tegen elkaar aan buiten het bereik van de grote backpack menigte! Voorafgaand hebben we walvissen gezien! In Hervey Bay zijn we een paar uur met een grote catamaran de oceaan op geweest. De baai aldaar, tussen het vaste land en het 120 bij 30 km grote Fraser Island, is een veilige en kalme rustplaats voor ongeveer 8000 Humpback Whales per jaar voordat ze het laatste stuk naar het zuiden zwemmen! Wij waren al aan het einde van het seizoen. Waardoor we verder moesten varen dan normaal. Pas na 5 kwartier zagen we de eerste walvissen... Maar we werden meteen door het 2 weken oude jong welkom gehete met een aantal sprongen, fonteinen en staartvinnen boven water uit! Heel erg gaaf om te zien! Later de ochtend nog meer jongen met moeders gezien. De jongen waren allemaal enorm actief! De moeders kwamen ook wel aan de oppervlakte kijken, maar niet op dezelfde spectaculaire manier. Tot we koers zetten terug naar de haven.. Net achter de boot liet ze zien hoe je echt moest springen! Prachtige witte buik en vinnen een meter of 5 boven water uit! Echt onwijs vet om te zien!

Agnes Water is de meest zuidelijke toegangspoort naar het Great Barrier Reef. Op 65 kilometer uit de kust bevinden zich een aantal eilanden omgeven door koraal! We zijn vandaag met de boot naar Lady Musgrave geweest! Een klein eilandje met prachtige koraal stranden en blauwe zee. Maar het mooiste van alles: een enorm zwembad voor het eiland gevormd door een hoog koraalrif! Hierdoor is het water in de baai heerlijk rustig. Bijna geen golven en stroming. In dit paradijs hebben we een paar uur gesnorkeld! We hebben veel en heel mooi koraal gezien! Een enorme hoeveelheid vis! En zeeschildpadden!!!!!!

Alle indrukken die we van het land krijgen zijn super! Het springen van de walvissen was echt te gek! En het koraal, de vissen en het eiland waar we vandaag zijn geweest zijn super! Maar om in de zee mee te zwemmen met zeeschildpadden en zo dichtbij deze geweldige dieren te zijn is BY FAR het mooiste van de reis!

• 22 Oktober 2013 - 08:16

Sandra:

Superleuk verslag jongens!!! Heel bijzonder wat jullie allemaal meemaken!!!!!

• 22 Oktober 2013 - 08:32

Cora:

Leuk!! Jullie maken ons hier in Nederland allemaal jaloers met al jullie belevenissen. Blijf vooral van alles genieten. Groetjes André en Cora

• 22 Oktober 2013 - 08:40

Milly:

Lieve Wieneke en Jeroen, ik vind het heeeeel erg leuk om jullie vanuit ons Nuenen te kunnen volgen. Wat een sportieve ondernemers en lef poeper(tjes) zijn jullie zeg. ( tussen al dat wild)
    Ben blij te lezen dat het jullie goed gaat en er zo intens van genieten en zet dat vooral voort.
    Verder wens ik jullie nog veeeeeeeeel plezier , een veilige voortzetting ennn...( blijf vooral lief voor elkaar. Hahahaa)
    Liefs xx

• 22 Oktober 2013 - 09:02

Anja:

Wat een mooi verslag. Wat bijzonder allemaal zeg! Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    xxxxxxxxxxxxxxxxx.

• 23 Oktober 2013 - 13:13

Ome Jan , Ha Ha:

Geniet er maar goed van, echt dit pakken ze nooit meer af .er komt nog veel meerveel plezier

• 23 Oktober 2013 - 15:41

Perry En Annette:

Eindelijk tijd gemaakt om jullie reisverslag te lezen. Super indrukwekkend allemaal natuurlijk had ik al veel via mama Marianne gehoord want die houdt me wel op de hoogte.
    Geniet er samen van.
    Wieneke ik wens je alvast eenfijne verjaardag as zondag.
    Jeroen ook gefeliciteerd en vergeet niet haar extra te verwennen.
    Liefs

• 27 Oktober 2013 - 10:37

Martien En Ineke:

Wat een geweldige reis, jullie komen ogen en oren te kort.
    We beginnen inmiddels een beetje HEEL ERG jaloers te worden.
    Blijf genieten van alles en van elkaar. Wieneke van harte
    gefeliciteerd met je verjaardag, wij drinken er straks een wijntje op.
    Liefs uit een herfstig Schoonhoven

• 27 Oktober 2013 - 11:16

Greet En Henk:

Hoi Wieneke van harte gefeliciteerd met je 27 ste verjaardag een hele fijne dag samen met Jeroen!! Wat een fantastische tijd hebben jullie samen prachtig en leuk om te lezen!
    Geniet ze samen en groetjes uit een zonnig Spanje.

Fijne tijd gr Henk en Greet vd boom xx

• 27 Oktober 2013 - 22:16

Bas:

Van harte gefeliciteerd!
    Allereerst met deze super reis. Fotos en verhalen zijn al mooier dan verwacht. Laat staan als je daar echt bent.

En ook met de verjaardag van Wieneke natuurlijk;-) maak er mooie dag van

• 27 Oktober 2013 - 22:23

Milly:

Heeeeeey vrouwke ( haha), ik weet niet of mijn felicitatie is aangekomen ?? maar nogmaals van "HARTE GEFELICITEERD" met je verjaardag.
    Ik hoop dat jullie het knusjes aan het vieren zijn, ik heb er in elk geval een drankje opgenomen "PROOST" !!

Liefs voor jullie beiden xx

• 28 Oktober 2013 - 10:00

Arthur:

Het is zo te lezen één groot feest van beleving. Begin een beetje jaloers te worden. Maar Bomal blijft boven alles gaan. Hgr.

• 28 Oktober 2013 - 23:58

Rik:

Fantastisch jullie verhalen te lezen. Brings back old memories ....
    Geniet ervan!