on the road! - Reisverslag uit Kootingal, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu on the road! - Reisverslag uit Kootingal, Australië van Jeroen en Wieneke - WaarBenJij.nu

on the road!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Wieneke

10 Oktober 2013 | Australië, Kootingal

Hallo allemaal!

We hebben al laten weten dat we goed zijn aangekomen! Nu wilden we jullie graag even mededelen dat we goed en wel op reis zijn!

De eerste dagen in Sydney hebben we in het Wake Up ;-) hostel geslapen.. Prima locatie midden, maar dan ook echt midden in de stad. Naast het centraal station. Wat betekende dat het altijd druk was. Al meteen vonden we het allemaal enorm chaotisch. Het duurde een dag of 2 voordat we het overzicht een klein beetje hadden gevonden. De middag/avond van aankomst hebben we een wandeling gemaakt langs darling harbour, onder de brug en langs het opera house. Daarna zijn we vroeg naar bed gegaan.
De volgende ochtend hebben we besloten om naar Bondi beach te wandelen. Op de heenweg ook nog een ommetje door het central park! Al met al een rondje van 20 kilometer. Helaas waaide het erg hard en was t water koud. Dus we waren al snel weg van Bondi beach. Wel de strandwachten enzo gezien. Die staan alleen maar met de mooie dames te praten.... Dat zie je dan weer niet op tv!

Dag 3 stond in het teken van een auto kopen. We hebben contact gezocht met een nl jongen die een kleine auto te koop had. Smiddags hebben we een proefritje gemaakt. Een oude versleten auto maar alles leek te werken en erg goedkoop. Ook richting kings cross gelopen. In de hoop nog wat meer auto's te bekijken. Helaas was alles hier ver boven budget! Uiteindelijk dus toch maar gekozen voor de gele Corolla uit 1984! Deze hebben we dag 5 gekocht nadat we uitgecheckt waren bij het hostel.
Met de auto zijn we richting het noorden gereden om m over te schijven. Eenmaal aangekomen bij de RTA (overschrijf kantoor) bleken de papieren helaas niet te kloppen:-( om de papieren opnieuw aan te vragen moest de auto een soort APK keuring ondergaan. Bij de garage bleek helaas al meteen dat t niks ging worden. We zijn meteen terug gereden naar de jongen waarvan we de auto hadden. Hij was gelukkig nog niet weg en we hebben ons geld terug gekregen! Die nacht hebben we bij zijn gastgezin mogen slapen! Onwijze toffe mensen die ons aan alle kanten wilden helpen! Dag 6 heeft David, de man des huizes ons zelfs de hele stad doorgereden totdat we een goede auto hadden!
Het was dus nogal een gevecht om aan een auto te komen, maar uiteindelijk hebben we een "mooie" ford lazer! Prima auto!

Dezelfde dag nog zijn we naar het ku-ring-qai chase national park gereden. Daar hebben we overnacht op een onwijze drukke camping. Met mensen, maar ook met wildlife. Een paar walibi's en lizzards gezien.

De afgelopen dagen zijn we wederom bij een paar hele mooie plekken geweest. Bouddi national park. Hunter valley (wijnvelden) Gunnedah (koala hoofdstad) geen 1 gezien helaas. En nu zijn we op weg naar Byron Bay!
Alles gaat dus bijzonder goed;-)

Groetjes Jeroen en Wieneke.

• 10 Oktober 2013 - 07:52

Marianne En John:

We hebben weer gegoogled!!! Ziet er allemaal schitterend uit!! Leuk om jullie verslag te lezen!! XXXX

• 10 Oktober 2013 - 09:16

Anja:

Leuk. Ik volg jullie in de atlas. Goeie reis. Kijk uit voor wilde beesten Ha ha. Hoe táutotje heel en geniet.Dikke kus.xxxx

• 11 Oktober 2013 - 07:16

Rik:

Hoi Jeroen en Wieneke,
    Ben blij te zien dat jullie toch een min of meer betrouwbare auto hebben bemachtigd. Maar nu op weg naar Byron Bay ... Als je noordelijk Sydney uitrijdt ben je op weg naar Byron Bay, dat klopt, maar maak geen haastklus van je verblijf daar. Er zijn heel leuke plekken op weg naar Byron Bay (South-West Rocks, Brooms Head om maar twee uit ons eigen rijtje van ervaringen te noemen). Neem de tijd, ga niet haasten, geniet ervan.

• 12 Oktober 2013 - 10:42

Martien En Ineke:

Hoi Jeroen en Wieneke,
    Heel erg leuk om jullie op deze wijze te volgen in Australie.
    Ik kan me voorstellen dat jullie genieten van het reizen.
    Wij genieten via het reisverslag met jullie mee.
    Veel geluk en plezier.
    Groeten van Martien en Ineke

• 15 Oktober 2013 - 08:51

Alice :

Ok, het is best pijnlijk om vanachter mijn bureau waar ik de komende 10 uur ga vlammen jullie ervaringen te moeten lezen. Kortom, gezonde jaloezie!

Het klinkt nu al erg goed allemaal en jullie zijn nog maar net weg. Als ik later groot ben staat een dergelijke reis zeker op mijn to-do-list! Benieuwd naar alle avonturen die komen gaan, bijzondere plekken die jullie gaan ontdekken en de bizarre ervaringen die jullie op doen tijdens een de reis.

Heel veel plezier samen! En be careful on the road. Een auto uit 1984 (

• 15 Oktober 2013 - 20:55

Claire:

Lekkerrrrrrr!!! Love you guys, heerlijk om een beetje zo'n en zomerse avonturen heen te krijgen zo!!! Enjoy :-)